dimarts, d’octubre 11, 2005

Sunday 9/10/05

Portaferry

L'esglesia presbiteriana ( i surrealista) del poble de Portaferry.

El ferry Strangford - Portaferry

Inch abbey

Cansats de Belfast, ahir diumenge vam decidir fugir encara que nomes fos per un dia.
Tren a les 13:45, destinacio Downpatrick, un dels llocs claus de la llegenda de Sant Patrici, omnipresent a l'illa.

Baixem del bus una milla (un s'ha d'adaptar...) abans del poble per visitat les runes de l'abadia d'Inch, un antic convent de l'ordre del Cister, enmig de prats amb vaques i llacs amb cignes. Postal, vaja.
El meu amic Andreas, d'Insbruck, truca a en Seamy, un taxista frikie que va coneixer un dia, un tio que es passa el dia al cotxe portant gent amunt i avall per entre els pobles de la zona, ja que les connexions a Irlanda del nord no sempre son bones.
En Seamy ens recull a Downpatrick i ens porta fins a Strangford, un minuscul poble amb port, a la boca de l'estret que separa el llac d'Strangford (en realitat una badia) del mar. Alli, agafem el ferry que ens creua a l'altra banda, al poble de Portaferry.
Pugem a la torre de vigia de la bocana de la badia, bessona de la que queda a Strangford, on ens rep un vent impressionant. Despres de fer una pinta reparadora a un pub, el Fiddler's Green, agafem el bus a les 7, i ens deixa a Belfast cap a quarts de 9.